Världens sämsta start på dagen..

Hittade INGEN parkeringsplats igår, för på alla gator där de fanns plats så fick man inte stå där idag mellan 9-12.
Till slut fick jag ställa mig ute i gränden, tänkte att jag får gå ut och flytta den.
(vet redan där vad ni tänker, men fick INGA böter den här gången. Fick 2 förra månaden och det räcket gott och väl..)
Börjar rota i väskan efter bilnycklarna men de är verkligen puts väck.
Springer ne ri bilen i panik och tror att jag har tappat ut dem från väskan och att nån glad idiot hittat nycklarna och kört härifrån.
Bilen kvar på gatan, men INGA nycklar, kan tillägga att det inte existerar några reservnycklar heller..
Var ju så säker på att jag lade dem i väskan, för jag är så klantig att flera ggr har de trillat ut för jag missat väskan. Så jag hade kollat extra noga att de hamnade i väskan.

Skitförbannad var jag och tänkte att bilen måste ju flyttas, så jag bryter(?) mig in i bilen för att lossa växel och handbroms. Sen flyttar jag bilen själv, skitförbannad och med ciggen i munnen. MEN så pajjar det j*vla rattlåset allting. Kan ju inte svänga med bilen..
En man vågar sig fram och vill hjälpa men jag säger att det går inte för jag tappat bilnycklarna..
"Jag vet inte hur jag kan hjälpa dig??!!" utbrister han och jag bara, Du kan INTE hjälpa mig..
Till sist fick jag skickat iväg honom, skriver en arg lapp på rutan för P-lisan att läsa och så traskar jag hem igen.

Ser då Villes skor nedanför diskbänken och då slog det mig att skorna låg i min väska igårkväll, och att jag lade nycklarna i ena skon.. Thank you!



Kan ju tillägga att sen när jag höll på att tvätta och skulle hänga upp tvätten kom jag inte in i tvättstugan.
Så bovärden fick komma och byta lås. Så jag hann inte tvätta klart. Suck!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback