Familjen halsfluss..

Stackars Ville fick feber i söndags, så min arbetsvecka började med två nätter VAB.
Onsdagnatten var jag tillbaka, Ville var fortfarande febrig och hostig men Kim fick stanna hemma resten av veckan tyckte jag.. Hade ont i halsen redan på kvällen men tänkte inte så mkt mer på det..
På torsdagsmorgon när jag slutade ringde jag Bvc, eftersom han då legat 5 dagar med feber och jag tyckte det var lite väl. Hon tyckte jag skulle ringa läkaren så det gjorde jag och vi fick tid på eftermiddagen.
Läkaren tog halsprov på honom eftersom han var röd i halsen och stick i fingret (behöver jag påpeka att Kim fick hålla honom och jag stod en bit bort?) Fy så hemskt bara att höra honom.. :( Men jag var snabbt fram och pussade på honom när de var klara.. ;)
Provet visade iaf halsfluss, och så tittade läkaren på oss och frågade hur vi mådde..
Kim hade också ont i halsen och jag var både febrig och ont i halsen så vi fick vackert traska in och ta halsprovet.. FY vad det är räligt. Båda proverna komm tillbaka positiva såklart..
Så då blev det sjuksrivning från jobbet två nätter.. Febern gick upp till 39 och jag mådde skit.
Så har jag mått nu sen i torsdags.. Vaknade upp på fredagen med värsta dunderförkylningen på detta..
Och jag hade tagit ledigt i helgen för vi skulle ha överraskningsfest för min älskade mamma igår.. :)
Men hade med mina experthjälpredor så allt flöt på galant, både innan, under & efter festen..
Vad hade jag gjort utan er? <3

Kim har mått rätt så bra, har varit värre med mig & Ville.. :/
Tycker att antibiotikan borde kicka in och göra sitt nån jävla gång..
Den kräkreflexen man har i halsen är jättesvullen så jag känner hur den nuddar halsen hela tiden, och hur den flyttar runt sig när jag andas eller lägger mig ner..
Och det söker mig något fruktansvärt :/

Kommentarer
Postat av: Betina

Usch usch usch era stackare! :( inget skoj när barnen är sjuka och visst blir det lite värre när man själv inte mår tipptopp. suck :(



Krya på er alla!

2011-02-07 @ 17:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback