blåsväder

Gud vad det blåser ute :(
Tänkte ta en långpromenad med Ville men så tänkte jag att jag först ska äta frukost :)
But.. Ingen frukost hemma.. :(
Magen kurrade riktigt högt, och så tänkte jag att då får jag väl gå bort till konsum.. (medans magen kurrade efter Kvantums ostbullar..)
Började ta på Ville när jag fick syn på cykelhjälmen i hallen. AHA, jag kan CYKLA till Kvantum.. :)
Så briljant man känner sig ibland.. hehe..
Då började det roliga, att få på Ville sin cykelhjälm. Han HATAR den. (och yes, det är ju tyvärr mitt fel.. då klantiga jag råkade klämma honom med den när jag skulle justera den.. jag vet, jag har fortfarande grymt dåligt samvete över det..) Kommer ut och det är riktigt kallt (hallå, var är Maj?) börjar trampa iväg. Än så länge är han tyst.. (Okey, jag kankse har mutat honom med en majskrok när jag tog på honom hjälmen men den var ju redan upäten när vi kom ut till trappen..) Sedan satte det igång, men jag frstår honom. För vi hade en sån jävla motvind hela tiden, kom knappt fram på cykeln.. Han var ju inte hysterisk iaf, han satt och gnällde där bak bara. Och nappen tappade han bara EN gång.. :)
Då väntade efter handlingen cykelturen hem med.. Skönt med INGEN vind iaf, och han var tyst HELA vägen. Tyckte det var väldigt märkligt.. (ett tag trodde jag att han hade ramlat av men jag hade ju inte hört någon duns ;) haha.. skämt åsido..) men fick sen förklaringen.. Han hade.. tadaaa... SOMNAT! :D
Så skönt ;) Och nu ska vi äta ostbulle innan vi ska ut och gå i vagnen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback