Åh, underbara dag!

Så grymt mysigt & skönt det varit idag!
Stack till Borstahusens camping vid halv tio imorse, men jag & Ville hade väldigt tråkigt där..
En timme senare begav vi oss till citadellet där Kim fiskade. Tänkte vi kunde fika vår frukost med honom :)
När vi satt där ringde Tutti & sa att hon ville till stranden med, så då bestämde vi oss för att dra till Cement istället. Där var vi en sväng igår efter att vi gått nere i stan, så Ville fick doppa fossingarna redan igår. :)
Jättemysigt precis vid lekplatsen där det är lite strand och så är det långgrunt. Perfekt att vara där med Ville.
När vi kom fram så somnade Ville och sov ett tag i vagnen. Han vaknade till sen och då drog jag på honom badbyxorna och styrde mot havet. Fast då var han himla gnällig så han ville nog sova mer.. Så han sov lite till i vagnen :) Efter en stund kom Ingela & Staffan, lagom till att Ville vaknade igen på ett mycket gladare humör.
Vid fyra så stack vi hem igen, fast då ringde Lena och bjöd på middag i kollo och det tackar man ju inte nej till :)
Kom hem för ett tag sen, så då var det raka vägen in med skitiga & sandiga Ville i duschen. Sen pyjamas och borsta tänderna och nu sover han ljuvligt i sin säng. :)

Ville fick förresten åka lite motorbåt igår, Kim var ute och fiskade med min pappa så vi mötte upp dem i Borstahusen när de kom in i hamnen igen. Så då fick vi oss en tur. :)

Bilbo blev glad när vi kom hem idag, och när jag lagt Ville så tog jag tag i kloklippnningen igen, tvättade ögonen och kammade henne. Men hon var inte glad när jag skulle klippa klorna.. En klo var jättetjock och gick in mot trampdynan så det är den som har låtit senaste två dagarna.. :( Stackare.. Fick klippa av lite i taget tills de mesta av "skalen" runt klon trillade av så man kunde ta en rejäl bit. Ungefär där slutade hon bråka med mig och lät mig klippa vidare på baktassarna utan krångel :) När jag sen kammade henne spann hon bara och njöt för fullt :)
Så jävla mycket katthår överallt nu, hon har en period där hon bara fäller & fäller.. :(

Nu väntar jag snällt på att älskling ska komma hem, så jag kan duscha och så vi kan mysa ner oss i soffan och titta vidare på True Blood-säsongen.. :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad de låter mysigt med stranden hela dagen, jag vill oxå...

Nej montera möbler är inte kul när det inte går som man själv vill. SÅ nu står allt i en hörna och väntar på att en vänlig själv får komma o montera:)

Ha en mysig kväll.

2010-06-05 @ 21:02:38
URL: http://lillalarven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback