Marijuana, yes or no?

Såg en helgalen debatt på Tyra Banks show igår. Verkligen, helgalen.
Handlade om ett par (fem sex stycken?) som var för att röka marijuana, och lika många som var emot det.
Nu kanske det låter som en trist debatt men vänta, här kommer slutklämmen.
Allihopa var föräldrar och tycktre inte att man skulle sluta röka på bara för att man hade barn.
Det var ju något naturligt. En mamma sa att hon var en bättre mamma när hon rökte på dagligen.
En kommentar från henne:
- När jag inte är hög så skäller jag bara på barnen för att de springer okring, men när jag har rökt på så kan jag springa runt och krypa runt med dem på golvet. Kolla  på filmmed dem blir mycket roligare,och att spela spel med dem.Och barnen tycker jag är rolig när jag har rökt.

Hallå? Realitycheck? Vet inte ens var jag ska börja?

Inte nog med det, de sätter även sina barn i bilen och kör iväg. Påverkade.
Och de tycker de inte var konstigt, de tycker fortfarande att de har kontroll när de kör.
Hur i h*lvete kan man utsätta sina barn för det?

De stod på sig och sa att det är ju faktiskt naturligt (och INTE beroendeframkallande sade de även gång på gång..) så då är det inte farligt.
Då har jag en fråga.
Känner du dig naturlig och normal när du röker då?
Nej precis, ruset du får är ju knappast  naturligt för kroppen.
Håller med en av de andra i debatten som var emot det.
Ni bevisar verkligen att marijuana dödar hjärnceller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback