kollektiv bestraffning?

Läste precis HD's artikel:

http://hd.se/landskrona/2010/04/28/skola-drog-in-toapapperet-for/

Helt rätt! Fan på tiden att det blir konsekvenser!
Men förstår inte alla negativa kommentarer?
Eleverna kan visst det gå på toaletten, de får ju be om toalettpapper först bara?
Jag tyckte det var en väldigt bra lösning på problemet. Elever jävlades med toapapper - så då tog de bort toapappret.
När jag gick i skolan (gud, det känns inte så jätteavlägset men det är det..) så visst fanns där hyss, men inte i närheten av hur farliga eleverna och respektlösa dem är nu. Sa en lärare till på skarpen - då lyssnade man!
Verkar även ha med uppfostran att göra, dagens föräldrar är väl rädda för att göra sina barn missnöjda.
Vem besämmer i hemmen? Barnen eller föräldrarna?
Visst är inte jag så jättehård av mig, men jag är väldigt rättvis och ger mycket utrymme. Men där ska finnas gränser och regler.

Säger bara det, jag är livrädd över att låta Ville börja skolan sen om det inte bättras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback