Roligt med hund

Det är väldigt kul att ha Alex här nu.. Vill aldrig att det ska ta slut :(
MEn man är både tröttare och piggare av det.. Piggare för all luft jag får men tröttare för att man måste ju tänka på henne i första hand hela tiden. Och hon måste få komma ut som hon ska, man ska matcha det med hennes måltider, man försöker träna henne lite så hon blir duktogare och duktigare, hon ska badas, klorna ska klippas... on and on..
Man har inte så mycket fritid nu när jag jobbar. För då jobbar jag, så sover jag, sen måste jag tänka på henne så man hinner med henne, plus att man ska städa, man ska duscha, man ska laga mat och helst försöka hinna med att träna.
Träningen har inte varit lätt att hinna med nu när man jobbat och haft henne..
Och nu är det Monte Sorri två eftermiddagar och hela fredag, och jag går av natten på torsdag..


Sen L E D I G helgen.. Tvätta på lördag och så är Kim också ledig så vi får passa på med Saxtorp båda dagarna. Var där nu två dagar i rad och Alex var så glad så. Blir helt till sig i baksätet när man svänger in mot Saxtorp. Hinner inte med skogen nu förrän på torsdag efter Monte Sorri och sen till helgen. Blir inte så lite när man tänker efter, men har varit med henne antingen i Saxtorp eller i Järavallen varannan eller var tredje dag så.

Nu måste jag ner till tvättstugan, han bara tvätta det viktigaste idag mitt i all stress.
Jag vet, ska inte stressa.. Men är inte så lätt. Vakna efter en natts jobb, ut med henne på en kort runda, tvätta två maskiner, åka och handla till middag (Kims mamma, Tobbe, syster med pojkvän kommer på middag..)
dammsuga (japp, rätt så mycket hår med en katt och en hund, blir vansinnig på det...) och jag har inte ens hunnit duscha än. Och hunden ska ut på långpromenad efter middagen..
Skiter nog i duschen nu, får duscha innan jobb. Kim slutar snart så jag måste koppla av lite på soffan innan matlagningen börjar. Ska inte stressa så här mer..

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nä!! AJABAJA!!! köp en sån "kastaboll" sak, så kan du stå på samma ställe och kasta boll till henne i 10 min.. så e hon helt slut sen.. kostar typ 40 kr på spiggens... puss min älsk.. stressa inte!!!

2009-01-13 @ 22:48:20
URL: http://sppookie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback