Om jag kunde drömma

Igår när jag & Tutti var en sväng på stan (ovanligt..) så köpte jag faktiskt pocketen "Om jag kunde drömma" Det är den första boken ur Twilight-berättelsen.. :)
Tänkte läsa de tre första böckerna nu i sommar, ska ju se den tredje filmen på premiären den 30:e så efter det är det fritt fram att läsa den boken med.
Jag vill inte läsa böckerna innan jag sett filmerna, dels för att det förstör för mig hur allt komer sluta. Dels för att nu har man i huvudet hur karaktärerna & miljön ser ut.

En av de bästa böckerna jag läst heter "Godnatt Mister Tom" (av Michelle Magorian eller ngt sånt..) och jag har även köpt den på film. Fö r ett par år sedan. Står fortfarande med plasten om sig i bokhyllan..
Varför? Jo, för när jag väl ser den filmen så förstörs min inre bild av hur personerna ser ut, hur huset och byn ser ut.. mm..
På omslaget är Tom en gammal gråhårig gubbe. Men icke i min fantasi.. Då är han lång & lite rubust, med en stor svart hatt och mörka drag. Så det så. De skulle låtiti mig göra filmen istället.. ;)

Blidde aldrig ngn New Moon igår. Fastnade med colan, godiset och mina korsord.. och så pratade jag med min bästa Kimmie på telefonen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback