no right in what you say

du har ingen som helst rätt att skicka och anfala mig för beslut som jag tagit om MIN katt.
Inte din. Inte någon annas. Utan MIN katt.
Jag är lika mycket djurvän för det. Hade jag inte varit djurvän hade jag kastat ut henne eller kört över henne eller vad fan som heslt. En djurvän vill inte att djur ska lida. Min katt fick inte lida.
Lönt att du börjar bråka om det, det har redan hänt och jag kan inte göra något åt det.
Hade jag fått göra om allt igen så hade jag fortfarande gjort om det.

De som säger att det är grymt och rått att låta sin katt bli skjuten vet verkligen inte faktan bakom hur det ligger till.
Jag kan hålla med om att det låter rått att skjuta en katt, men det är lika jävla rått att gå till veterinären så dem får en spruta. Det går så snabbt skottet (ja, han är licenserad jägare så han vet hur man gör och det var min kollegas bror) att hon inte märker något.

Ni får säga vad ni vill. Jag vet att jag gjorde rätt och inget fel. Bara så löjligt att lägga sig i och kritisera.
Ska man kritisera så får man fan lyssna också och inte gå på som en jävla bulldozer och bli arg.

Du hade inget med det att göra Jenny.

Kommentarer
Postat av: madde

att skjuta ett djur e olagligt. ring djurskyddsföreningen o hör. den enda gången man får skjuta ett djur e om den har blivit riktigt skadad och lider o e närmast döende. du kan bli anmäld för det! att ge den en spruta o låta den somna in går inte o jämföra med att sätta ett skott i pannan på den! fruktansvärd handling är det. hade du varit en riktig djurvän så hade du gett den ett värdigt slut. (om du nu anser att avlivning var det enda alternativet)

2008-09-10 @ 20:16:22
Postat av: Mikael

Du missade nog poängen.. ( iaf så om jag ser den )

Ett friskt djur behöver ej avlivas överhuvudtaget, det handlar om ansvar, att du inte vill ha katten är väl ok, men att sen hoppa från det till att skjuta den är oansvarigt. Du hade kunnat leta upp en ny ägare till den, det kan man göra på många olika vis: annonsera, fråga vänner, fråga veterinären eller skänka bort den till ett katthem, de finns för just dessa situationerna ju!

Katten behövde inte dö, den hade kunnat få leva.

2008-09-10 @ 20:42:35
Postat av: jeanette

hur fan kan man bara göra så! man får inte skjuta ett djur som e friskt... om den varit skadad på något vis får man skjuta dom... denna katten var helt frisk, bara för att den börjar pissa inomhus har man inte rätt till att göra en sån sak...

min son har kissat på golvet flera gånger ska jag ha rätt till att skjuta honom då lr??

synd att katten skulle hamna hos dig, hade nog levt idag isf... har aldrig hört att någon skjutit sin katt pga en sån patetisk sak...

1 råd, klarar du inte av en katt så skaffa aldrig någonsin barn..

2008-09-10 @ 20:59:39
Postat av: Maria

En frisk katt ska ALDRIG behöva dö! Jag har tagit hand om stödhemskatter flera ggr och haft dom tills katthemmet hittat nya mattar och hussar till dom och dom har fått det kanon bra! Varför inte ge katterna det alternativet istället för ett skott i pannan?? :-O Fruktansvärt, fattar inte hur man kan leva med sig själv efter att ha sett till att en katt fått ett skott i huvudet, snacka om ovärdig död!

2008-09-10 @ 21:00:20
Postat av: madde igen

det är klart att katten kissar inne om den har varit van vid att vara utekatt. som en protest så kissar den inne. o att vänja den av vid kissandet tar kanske lite tid o tålamod. kan man få hundar rumsrena så ska det nog gå med katter med. uppenbarligen så har du gjort något fel o kanske borde bytat taktik innan du avliva den. har man inte tid o tålamod så ska man inte skaffa djur.!

2008-09-10 @ 21:10:03
Postat av: Kim

Vad inte alla förstår är att katten inte va frisk. Veterinären sa det själv. Den hade fel.Om det va psykiskt eller fysiskt det kunde dem inte säga.



Och katten pissade i sängen fast den fick vara ute. Den hade tillgång till att gå ut när den ville, och va ute så mycket den ville när den bodde i huset, men gick endå in och pissade i sängen. Och en katt skall inte göra så.



Vad gäller lagen, så får en licensierad jägare visst skjuta katten. Jägare kallas in ibland för att skjuta av katter när det blir för många vildkatter t ex. Så kom inte och säg något sådant. Vet att allt låter hemskt Men jag ska berätta att det går snabbare för katten att dö av geväret än av sprutan. Tar längre tid för den att somna in.



Och hur fan mycket kan man ha i skallen om man gemför en katt med ett litet barn i denna situationen? Du känner inte personen. Hon kommer till att bli världens bästa mamma och hon bryr sig visst om djuren och brydde sig visst om katten. Ni va inte här när hon skulle åka iväg och göra det. Ni fick inte trösta henne när hon grät floder, när hon hade dåligt samvete och mådde piss. Tänk er förfan för innan ni skriver saker om människor ni inte känner. För ni har fan ingen anning om hur mycker ord kan såra.



Och Jenny, du e fan ingen jävla vän

2008-09-10 @ 22:14:47
Postat av: Anonym

du borde ta o kolla upp det där vad det gäller lagen. djurskyddsföreningen vet nog mer än vad ni vet. så ni menar att dom har helt fel. dom om nån borde veta. en licensierad jägare får skjuta OM djuret redan är skadat. och det var knappast katten.

2008-09-10 @ 22:20:05
Postat av: mentalt frisk

Du är ju så sjuk att du inte ens själv fattar hur sjuk du är...

2008-09-10 @ 22:53:59
Postat av: Burre

Vad denna katts ägare inte verkar förstå är att ett djurs agerande är mer eller mindre en respons på dess uppfostran. Du har rätt i en sak du skriver Kim, en katt uppvisar inte ett sådant beteende utan orsak så min gissning är snarare att ägaren saknar adekvat kunskap om hur man tar hand om och uppfostrar sitt djur, ett exempel man ser allt för ofta.

Något som förbluffar mig är att hon har dåligt samvete för det hela när hon inte anser sig gjort något fel. DUBBELMORAL?!

Om jag med detta inlägg inte kan övertyga er om det faktiska moraliska övergrepp ni begått gentemot detta djur så kan jag i alla fall upplysa er om att de ni gjort i högsta grad är OLAGLIGT och STRAFFBART. Följande paragraf är tagen i oredigerad form ur SJVFS 2007:77 underrubrik Huvudskott §10. Den lyder:



Huvudskott

10 § Hundar och katter som har fångats i fälla, har skadat sig eller av annan anledning har en kraftigt inskränkt rörelsefrihet får avlivas i enlighet med nedanstående tabell.

Hundar och katter får avlivas med kulvapen eller hagelgevär, som är tillåtna för jakt eller avlivningsändamål, i enlighet med kraven i nedanstående tabell. Djuret ska skjutas så att hjärnan träffas och skadas på ett sådant sätt att djuret omedelbart förlorar medvetandet. Medvetandet får inte återkomma.

Tabellen som anges i paragrafen avser distans, vapenslag och kaliber och det bestrider jag inte att det utförts på ett korrekt sätt. Dock kvarstår faktumet att ni tagit livet av ett oskyldig djur helt i onödan då ett flertal mer lämpliga åtgärder kunnat vidtas. Dessa nämns i ovanstående kommentarer.

2008-09-10 @ 22:58:30
Postat av: Anonym

Ingen person vare sig med licens eller inte får sljuta en frisk katt. Finns en lag mot detta som man borde kolla upp innan man öppnar munnen om saker man inte vet något om. Och denna katt var friskt, är emellertid såhär att denna katt inte var väluppfostrad då ägaren inte brydde sig. Och vad man borde veta att en katt någon gång blir känsmogen och då ska man steriliera den för att förhindra att den börjar kissa.



Att jag inte längre är någons vän beror inte på mig utan på personen i fråga som totalt saknar känslor i kroppen. Aldrig att jag är vän med en person som har så lite respekt för någons liv. Och dessutom har så mycket dubbelmoral.



Att man kan har mage att säga att man mår dåligt över sitt döda djur och att det var hemskt att göra när man ändå skriver: "Hade jag fått göra om allt igen så hade jag fortfarande gjort om det".

Riktig djurvän de där. Veterinärer finns av en orsak. Använd dem.

2008-09-10 @ 23:05:20
Postat av: M

haha så du menar att katten inte kunde vänjas av kissandet. hur kommer det sig att ni lät en hink stå i hallen som ni moppade upp allt piss med. tydligen så var det inte bara DEN katten som kissade inne. en hund verkade också vara inblandad om jag har förstått det rätt. tydligen så har alla dina djur varit sjuka....!!!! man kanske borde tänka efter lite då och dra slutsatsen att det faktiskt inte är djurens fel utan ägarens!! jag menar, hur stor är sannolikheten att just alla dina djur du haft har kissat inne m.m?? då måste du haft jävligt otur.. ja jag bara undrar... fundera på den du, o tänk igenom ditt nästa djurköp.

2008-09-10 @ 23:19:46
Postat av: jeanette

vafan ska man trösta en sån person för?? hon ska må dåligt över det hon gjorde.... hon hade ingen rätt att göra så men men. svinig människa kan man kalla hon för.... palla böla över sitt döda djur när man själv gjorde valet... men du borde ju tänka positivt, katten har slutat pissa hos dig! d e väll bra eller??

2008-09-10 @ 23:30:42
Postat av: MIkael

Meh, lugna ner er..



Summa av kardemumma är väl att lagligt sett var det fel.

Moraliskt sett var det fel, det fanns flera andra alternativ utöver döden.



Svårt att försvara tycker jag.



Skaffa inte fler katter, någonsin.



2008-09-10 @ 23:51:43
Postat av: dennis

Stämmer det att vetrinärerna inte kunde göra något åt det? bara undra i så fall så är det en STOR JÄVLA LÖGN!

min syster har en katt som har kissat inne ett tag och hon tog katten till vetrinären, tyvärr hade hon ingen försäkring på katten och operationen!!! kostade hela 7000 kr...hade hon haft försäkring hade de gått på 600kr. hur i helvete kan min syster som bor ensam , jobbar på mcdonalds med en skitlön kunna betala och till och med se till att katten kan överleva medans du måste skjuta den!

sjukt säger jag bara du borde inte få lov att ha djur!

synd du inte blir straffad för detta, jäkla djurplågare!

2008-09-11 @ 00:51:40
Postat av: dennis

Djurplågare!!!!!MONSTER!

2008-09-11 @ 00:55:13
Postat av: Anonym



Även fast jag visste att denna dag skulle komma, så värker det i hjärtat.

Känns som om jag har övergivit och svikit dem som lämnat bort dem.

Hatar det. Vill bara gråta mer och slänga mig i soffan, dra täcket över huvudet och låtsas som om vörlden är som jag vill att den ska vara.



saknar bebisarna





Hur i helvete kan du skriva så här om du sedan skjuter din katt!!!! du är ett enda stort skämt , och rejält sjuk i skallen. fan skaffa inte fler djur snälla låt dom inte lida.

2008-09-11 @ 01:01:29
Postat av: Anonym

katten var fortfarande inte frisk, vad är det n iinte förstår egentligen?

Den har kissat inne sen jag fick henne, veterinären rådde mig själv till avlivning.

ni vet inte vad ni pratar om

2008-09-11 @ 08:34:10
Postat av: Anonym

veterinären kanske sa till dig att du fick avliva den men tror dom mena att du skulle komma in till dom och göra d.... eller du påstår att dom sa till dig att du skulle gå hem och skjuta katten??

2008-09-11 @ 09:12:57
Postat av: Sanna

Nu får ni för fan ta och ge er!!!



För det första kan man aldrig jämföra en katt med ett barn....



För det andra va katten sjuk... Ägaren i fråga lyckades ju uppfostra 4 kattungar och fixa nya hem till dem, Med den här katten handlade det om att den inte va frisk, antagligen psykiskt.. och det går inte att bota, hur mycket man än sätter den på lådan...



Och hur olagligt den än är att skjuta katten, så är det mer humant än att sätta sprutor i den... Hos veterinären är det en hel del konstiga dofter som stressar upp katten, sen hålls den fast för ett stick, för att sen ofrivilligt dåsa bort och få ytterligare en spruta... När katten blev skjuten va den ute i det gröna.. och hade munnen full med tonfisk.. den hade inte en aning om vad som skulle komma, och dog i samma ögonblick som kulan träffade... Så hur fan kan ni säga att det är rått???



Och jag har själv sett en del katter bli avlivade på båda sätten.. och tycker själv att kulan är snällare mot katten...



Ni kanske skulle ta och sluta hacka.. Även jag har fått trösta henne flera ggr.. ingen VILL ta ett liv ifrån någon.. men hon hade inget val, katten kunde inte bli frisk, och vem tar imot en katt, känd att kissa inne??



och e ni nu så stora djurvänner så är det nog dags för er att bli vegetarianer!!! ett djurliv är lika mycket värt som ett barns? eller vad va det nu ni sa???



Lägg ner för fan...

2008-09-11 @ 10:16:20
URL: http://sppookie.blogspot.com
Postat av: Anonym

man har veterinärer för en orsak... folk pluggar i 6-7 år för att kunna ta hand om djuren och ni som säger att katten var psykiskt sjuk, var ni någonsin hos en veterinär och fick denna diagnos eller ni antog d själv, läkare som ni verkar vara.... ingen bryr sig om ni tröstar henne!!! du, kim o carina e 3 stora skämt

2008-09-11 @ 13:11:58
Postat av: Sanna

Säger vem???

2008-09-11 @ 14:12:33
URL: http://sppookie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Alla utom ni tre!!!

2008-09-11 @ 14:32:35
Postat av: Sanna

Men kan du skriva vem du är istället....

så jag vet vem jag pratar med...

2008-09-11 @ 14:39:17
URL: http://sppookie.blogspot.com
Postat av: Burre

Jag skulle vilja ställa ett par frågor till Nina för att i alla fall för min skull avsluta denna diskussion som börjar innehålla allt för många personangrepp för min smak.

Om du väger in allt som hänt under de senaste dagarna vad det gäller dina egna känslor och de reaktioner du fått från personer i din omgivning.



1. Anser du fortfarande att det valet du gjorde var det absolut bästa under de rådande förhållandena?

2. Finns det över huvud taget inte något i dig som säger att det kanske, eventuellt fanns en bättre lösning och att du tog ett förhastat beslut?

2008-09-11 @ 15:20:20
Postat av: Carina

Svar till sista.



1: Ja. Jag anser fortfarande att det valet jag gjorde var rätt.



2. Nej. Detta var min sista utväg. Jag hade aldrig valt det här om det fanns ett annat sätt.

Jag har haft den här katten i ett år, jag tog emot den från en kompis som skulle ta död på henne redan då om inte jag tog emot henne. Eftersom jag faktiskt är en blödig djurvän så tog jag emot henne och jag har älskat henne så oehört mycket att jag har gett henne ett år att leva innan jag till slut ringde vetrinären (2 gånger t om) för att prata om katten som då rådde mig till avlivning.



Det är ju det ni inte förstår. Jag hade inget annat val. HAde väl för fan inte tagit livet av min älskade katt om det funnits en annan utväg!

2008-09-11 @ 18:50:27
Postat av: Jenny

För det första, detta är aldrig sista utvägen under dessa omständigheter. Man kan för det första försöka hitta ett annat hem. Finns alltid någon som kan sig an ett förstört djur.

Man kan åka till ett djurhem eller en veterinär- klinik och sätta katten vid. Dem skulle ALDRIG ta till såna åtgärder som det blev. De hade hittat ett annat hem till katten.



Och dessutom du ringde?? Varför gick du inte ner med din katt. Det gör man. Denna katt var inte psykist sjuk, den var ouppfostrad och hade ett beteende du inte gillade. Men som du hade skapat. Du gjorde definitivt inte allt. Du ändrade inte taktik. En vecka innan jag reste iväg pep du om hur mycket du hatade denna katt och att hon är en mardröm för dig. Men igår säger du att du ändrade taktik. Hur hann du med de? Idag e de två veckor sedan vi pratade och katten är nu död? På denna korta tid hinner man inte ändra en katts beteende, dessutom inte om man inte försöker.



Bara erkänn istället att du inte orkade och detta var den billigaste och det lättaste sättet.



Denna katt som du påstår dig älska så mycket, jag såg ditt beteende mot henne. Speciellt när du bodde hos farmor. Den hade ingen ordentlig kattlåda, inga leksaker, fick absolut ingen kärlek. Det bara gnälldes och skreks på henne. Inte konstigt hon kissade. Det hade du också gjort med den behandlingen.

2008-09-11 @ 19:19:03
Postat av: Anonym

Och dessutom Sanna: En veterinär kan komma hem till en och avliva katten om man nu inte vill åka in, för att den inte ska bli skrämd.

Kostar lite extra men det är ens djur värd.

2008-09-11 @ 19:54:07
Postat av: Sanna

Ännu en gång.. Skriv vem du är..

annars blir detta samtal mellan oss verkligen kort...



Verkar som om du missat det största problemet av dom alla här.. Hon hade inte råd att gå till veterinären!!!! då ännu mindre råd att ha hembesök av en...



Kan ni inte bara nöja er med att folk har olika åsikter, gå på någon som slår sina djur eller lämnar dom ensamma hemma i alldeles för många timmar istället...



För visst är här några som kastar sten i glashus här inne.......

2008-09-11 @ 21:25:55
URL: http://sppookie.blogspot.com
Postat av: JENNY

Hmm.. 2 inkomster?! Råd med semester som e planerad om 6 månader?? Borde man inte veta bättre efter x antal djur att dem kostar pengar?



Argumentet från början av dig var att det var bättre att skjuta dem än att åka till en klinik? Jag gav dig svar på de. Dem åker hem till en :)



Jäkligt sant, alla har olika åsikter. Men att någon av mina forna vänner hade sådana åsikter är för mig konstigt.

2008-09-11 @ 21:51:17
Postat av: JENNY

Kunna säga att det först är hemskt med att man skjuter djur 1 år innan till att själv ta till metoden.

Men frågor som aldrig blivit besvarade är:

Vem bedömde att denna katt var psykiskt sjuk? Som då träffade den.

Och sa en veterinär att genom avlivning ni skulle skjuta den. Eller man var bara så naiv och trodde att det inte skulle spela någon roll? Vadå bara en katt. Som jag vet vissa personer har uttalat sig om.

2008-09-11 @ 21:54:28
Postat av: Mikael

Jaså vem kastar sten i glashus härinne?





2008-09-11 @ 22:02:33
Postat av: Ia

Detta är ju helt sjukt. Att du inte skäms. Jag har haft många katter och ingen av dom har varit något problem. Jag har bekanta som har problem med sina katter eller rättare sagt har haft problem med dom. en sak att prova först är kanske stelerisering. Har du tänkt på det? Fungerar inte i alla fall men det är en sak man provar innan man skjuter sin katt i huvudet. Hur man nu kan kalla sig djurvän när man gör en sån sak det förstår jag inte. Om du nu inte hade pengar se då för fan till att skaffa dom eller ta katten till ett katthem. Ett annat råd, skaffa för fan aldrig något djur igen om du nu inte är villig att ta ditt ansvar.

2008-09-11 @ 22:10:20
Postat av: Anonym

istället för att du sanna ska sitta vid datorn och kommentera detta så ta en joggingtur istället, behöver du

2008-09-11 @ 22:11:19
Postat av: Anonym

Herregud vilka löjliga patetiska personer som kommenterar. HAr ni verkligen inget liv?

Är ni så uttråkade att ni inte har bättre saker för er?



Jag har själv varit i samma situation, jag steriliserade även min katt först men det hjälpte inte.

Veterinären rådde mig till samma sak, och det måste varit ett tugnt beslut för henne.

Även fast man inte vill ta livet av sitt kära husdjur så är det ibland enda utvägen.

Jag bor i Jämtland och min far är jägare. Med licens. Så han gick ut i skogen med henne och jag var förstörd. Men det är så det blir. Fastän vi har flera katter som springer här ute så älskar jag alla oavsett vad.



Håller med Sanna där uppe. Koncentrera er på en riktigt djurplågare iställt för en som verkar ha gjort det rätta beslutet.

2008-09-11 @ 22:55:08
Postat av: Anonym

tänk dig för då när ni planerar barn. dom kostar skjortan. o har du inte råd med 600 kr så e det nog inte läge att ens tänka på barn. det e inte ens vad blöjor kostar för en månad.

2008-09-11 @ 22:59:54
Postat av: sa

2008-09-11 @ 23:16:15
Postat av: Sanna

Till jeanette..



Eftersom du inte kan stå för dina egna åsikter, så lägger jag ut din identitet...



Vad min vikt har med saken att göra vet jag inte, och hade du inte varit så naiv hade du vetat att det ligger en sjukdom bakom det..



Och istället för att klanka ner på alla andra och jämföra barn med djur, tycker jag att du ska följa djurskyddslagen och ta ut din lille son minst var 6:e timme, då det inte är så utvecklande och stimulerande för honom att sitta hemma med mamma hela dagarna...



kändes det bra med personangrepp?

2008-09-11 @ 23:21:25
URL: http://sppookie.blogspot.com
Postat av: Carina

Jeanette, vem har påstått att jag ska skaffa barn nu?

Än en gång jämför du barn med en katt. Hur tänker du egentligen? Och förresten, äter du kött? Ajabaja!

2008-09-11 @ 23:22:16
Postat av: Carina

Jeanette, vem har påstått att jag ska skaffa barn nu?

Än en gång jämför du barn med en katt. Hur tänker du egentligen? Och förresten, äter du kött? Ajabaja!

2008-09-11 @ 23:27:33
Postat av: Anonym

jasså nu har du också sjukdom precis som katten.... jaja... d gör han inte heller, min son e på dagis och när han inte e där så sparkar jag boll med honom... just nu har han bara mig och då tar jag hand om honom också lr jag ska bara lämna han lr, d du tycker... jag tar mitt ansvar!!

2008-09-11 @ 23:30:25
Postat av: Anonym

jag tycker vad jag vill och ni likaså.... du ville bara ha sympati inget annat lr hur?? funka tydligen inte så bra.... som sagt tänk positivt carina...

2008-09-11 @ 23:36:11
Postat av: Anonym

Ursäkta? Vem är ute efter sympati? Hur har jag yttrat mig som skulle syfta på att jag ville ha sympati? Jag behöver ingen sympati från er. Ni är inget för mig. Ett gäng löjliga omogna människor som inte har något bättre för sig bara. Alla era inlägg och personangrepp tyder bara på hur löjiga NI är och jag tänker inte sänka mig till er nivå.



Katten hade visst det en ordentlig kattlåda, och den byttes ur varje dag. Var jag inte hemma på några dagar för jag var hos Kim och jag jobbade så åkte jag hem två gånger på dagen för att ge henne mat och byta i lådan. Minst en gång iaf, annars bytte mormor i lådan. Var jag iväg hade hon sällskap av mormor och hon var ofta ute. Leksaker hade hon gått om, men dem låg i en hög bredvid TV:n för hon brydde sig inte om dem. Hon fick tonfisk hela tiden och hon hade det väldigt bra.



Jag t om berättade för dig att nör jag bytte taktik så slutde hon stå och skrika i köket efter tonfisk som hon ville ha.



Det har inte bara med pengar att göra.

Hon fick Royal Canin mat av mig, den bästa och den dyraste maten. Bra kattsand och det byttes i lådan varje dag.



Så. Egentligen har jag ingen anledning att förklara mig för er.

Era åsikter räknas inte för mig.

2008-09-11 @ 23:53:14
Postat av: Maria

Hej gumman... för det första ska du veta att jag stöttar dig till 100%!!!



Till Er andra, det är skrattretande hur mycket energi ni kan lägga på en död, fd. sjuk katt men inte en tanke på alla ton med små söta kycklingar och mysiga kor som ni stoppar i Er varje dag!

Täck om denna energi lagts på något vettigt t ex jobb, hur långt hade ni kunnat gå?



Är fullt medveten om lagar och regler men, som utbildad djursjukvårdare kan jag garantera att katten inte led. Tänk isället på alla stackare som blir utslängda efter sommaren eller på körda av våra fina bilar, känns som ett bra slut. Med det inte sagt att alla ska ta lagen egna händer... det var en massa pipande om denna olagliga handling... hur många av Er har kört för fort??... I rest my case!



Bemöda er inte med att svara för jag kommer varken läsa eller lägga energi på svar... ville bara stötta dig, Nina, i en mängd av nyblivna militanta veganer.



2008-09-12 @ 20:59:12
Postat av: Ingela

Jag blir så JÄVLA trött! Kan inte alla ni jävla idioter ta och sköta ert eget och skaffa er ett liv? Att ni bara orkar lägga ner er tid på en sådan här sak?! Knas gjorde vad hon ansåg vara rätt beslut för sin katt, så ni andra som inte har med det att göra ska bara hålla käften. Sluta lägg er i andras liv och gör ngt vettigt istället.



Och om ni hade varit Knas riktiga vänner hade ni stöttat henne, för ni har inte den blekaste jävla aning om hur hon mår p.g.a det beslutet hon var tvungen att ta.



Vill bara be er dra åt helvete hela högen, ni är pinsamma.

___________



Knas, jag älskar dig :)

2008-09-14 @ 15:29:05
Postat av: Ingela

Har läst igenom alla inlägg en gång till och kommit fram till att ni är MYCKET värre som människor än vad (ni påstar) Knas är. Ni sitter framför era jävla datorer, vräker ur er personangrepp till höger och vänster, jämför detta med barn ?! och blandar till och med in människors vikt i diskussionen?! Ni skriver som att ni är Guds perfekta barn och aldrig gjort ngt fel.



Jag hade kunnat göra samma sak och vräka ur mig ytliga åsikter om er, men nej. Varför vill man såra en människa på det sättet? Att ni överhuvudtaget bara kan dra in sådant i en sådan här diskussion är omoget, barnsligt och löjligt!



Jag hade kunnat sätta pengar på att ni ALDRIG hade vågat säga detta face to face med Knas. Era fega jävla kräk.



Är det ngt som gör mig förbannad är såna fega, svaga människor som ni. SVIN.

Och lämna fan Knas i fred i fortsättningen...

2008-09-14 @ 15:43:15
Postat av: En som har rätt!

Att Jenny är korkad det vet jag men det trodde jag inte om Madde. Jeanette vet jag inget om. Ta reda på fakta först, ni känner inte Carina som jag gör. Hon är verkligen en djurvän. Jag är ilsken arg på er ni kan fara åt helvet faktiskt. Det ska bränna i er. Tur att hon har riktiga vänner. Ni kommer aldrig att bli vän med henne det ska jag se till. Och jag har en enorm makt så det så.

2008-09-16 @ 14:36:21
Postat av: En som har rätt!

Ska bara skriva igen att måtte helvet brinna i er Madde och Jenny ,Jeanette är frågentecken hon är ju bara ett barn själv. Man ska aldrig kasta sten i glashus.För du Jenny är verkligen ingen bra person som gör så här och samma gäller du Madde. Men ni ska få se att straffet kommer. (Det har ju nån redan fått.) Men inte Carina får hon är verkligen en riktig djurvän. Och jag har rätt! Jag vet vad jag pratar om!

2008-09-16 @ 14:43:04
Postat av: Anonym

vi har all fakta vi behöver ha för att förstå att det är ett felaktigt handlande. finns en lag som man bör följa, läs om det längre upp eller googla på det! du verkar inte stå för dina åsikter gällande oss för då hade du lagt ut ditt namn. och vad det gäller jeanette så är hon över 18 år o då klassas man inte som barn.. eller??

2008-09-17 @ 18:34:44
Postat av: en som vet

du som skriv sist vet inget alls. Om jag inte skriver mitt namn är det upp till mig.Jag vet visst om mycke vad jag vet så ska man stötta sina kompisar , men dom två kommer aldrig att bli kompis med Carina för så uppför man sig inte. Men dom kommer att må dåligt jämnt medan Carina i sin tur alltid lycklig.Makte som jag har är stor. Så skriv inte mer för du är en idiot.

2008-09-18 @ 15:04:21
Postat av: En sann vän!

Jag tror inte att ni alla som har skrivit till Carina känner henne. Jag brukar inte umgås med henne men känner henne mycket väl. Hon är verkligen en djurvän det kan ni skriva upp. En riktig djurvän tänker på djuret i första hand, så ni ska inte skriva mer för ni känner inte henne så väl.Hon har riktiga vänner som stöttar henne det gör inte vissa.Tycker det är synd att inte hennes bästis inte bor i Landskrona för hon stöttar henne till tusen procent!

2008-09-18 @ 16:07:57
Postat av: Jennie

Jag stöttar dig Carina, det vet du :). Visst, jag hade valt att ta den till veterinären men detta var ditt beslut och inget att hetsa upp sig för. Du gjorde det du tyckte var rätt.



Och en sak som jag tycker är ganska roligt är att ingen svarar på frågan om dessa "djurvänner" är vegetarianer. Inser ni hur de flesta djur blir dödade. Köper ni den ekologiska dyraste maten, ägg från frigående höns och dyrt kött där djuren levt fritt? Eller tänker ni på pengarna och tar det billigaste. Svara ärligt och tänk efter noga.

2008-09-19 @ 22:43:44
Postat av: Elisabeth

Sitter och läser och funderar på hur ni kan göra så här. Jag har haft katter i hela mitt liv och vet att om en katt börjar kissa inne, vilket händer ibland. Så är det svårt att få den att sluta med detta. Att ge bort en sådan katt till någon annan är fult. Du som har barn hade säker inte tyckt om att en kat kissar i sängen. Nu var det så att det inte bara var sängen det var på andra ställen oxå. Att en uttekatt som blir innekatt kissar på möbler är helt fel, det gör dom inte. Något var inte rätt hos denna katt. Man har rätt och tycka, tycker ni att det var fel, det tycker även jag. Men man kan inte göra andras val, man kan inte tvinga någon att tycka som man själv tycker. Man måste lära sig att andra människor gör sina val. All denna energi som ni lägger ner skulle ni kunna lägga ner på folk som verkligen är djurplågare. De som kastar ut sina katter, slänger kattungar i skogen. Bussar sina hundar på får. Carina har i alla fall tagit ansvar och avlivat katten, det är alls int förbjudet att skjuta katter om man gör det hos en licensierad jägare. Ta reda på fakta innan ni skriver. Att sedan jämställa sitt barn med en katt, hur horiblet är inte det. Du vet väl att ditt barn är en liten människa. Djur avlivar man om det är något fel på dem, det gör man inte med små barn. Att bara göra en jämförelse, det är vansinnigt.

2008-09-20 @ 17:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback