Mödravården

Jag och Kim var på mödravården idag kl 10.
Jättetrevlig barnmorska vi har fått.
Fick ta en massa blodprov (som jag bara avskyr..) och hade normalt blodvärde, normalt blodtryck..
Fick beröm för att jag slutade röka för ett år sedan, och Kim fick beröm för att han slutade för en månad sen.
Visst är det jobbigt för honom för han ville inte sluta röka, men som sagt. Man vill inte vara en rökande förälder heller.
Värsta synen är att gå med barnvagnen med ena handen, och en ciggarett i andra.
Nästan värre att röka medans man är gravid. Det har jag ingen förståelse för dem som gör.
Sen när man har barn, även om du röker ute så sätter sig nikotinet överallt på dig, och sen hålle rman sin barn som andas in det. Tycker det är hemskt. Är man inte redo att sluta röka för att man blir gravid så är man inte redo för att ha barn heller.

Fick ta cellprov idag med. Har ju inte gjort det innan för jag har skjutit upp på det..
Så vi fick göra det idag.

Och till det viktigaste. Beräknat datum är den 9 juni <3

Kommentarer
Postat av: djey

så glad för er =)

2008-11-28 @ 19:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback